بنده خدا

الهـــــــی چه عزتی دارد
اینکه بنده ی تو باشم
وچه فخــری بالاتر از اینکه
تو خــدای من باشی،توآنگونه خدایی هستی که من دوســت دارم
پس از من آن بنده ای رابسازکه
تــو دوست داری

 

توقع و اعصاب

توقع چیست؟
چیزیه که همه از تو دارن
ولی تو نباید از دیگران داشته باشی
اعصاب چیست؟
چیزیه که هیچ کس نداره
ولی همه توقع دارن تو داشته باشی

اهل آرامش


اهل آرامش که شدی..... 
شاد کردن دیگران 
بیشتر از شاد بودن خودت 
به دلت میچسبد...... 
آرامش سهم دل هاییست 
که نگاهشان به نگاه خداست

 

 

دعای شب

آرامش
شب نصیب کسانی باد .!
كه دعا دارند ادعا ندارند
نیایش دارند نمایش ندارند
حیا دارند ریا ندارند
رسم دارند اسم ندارند ..

شبتون پراز آرامش🌙

پاییز

حالا باید دل خوش کنیم به آمدن پاییز
یک پاییز خوشرنگ که زرد و نارنجی باشد
به پاییزی که دلت نگیرد وغروبش هم غم نداشته باشد
توی کوچه پس کوچه هایش بغض نباشد
پاییزی که مهر و آبان و آذرش تو را یاد هیچ خاطره خیسی نیاندازد
دل کندنش آسانتر از دل بستنش
یک پاییز دوست داشتنی که شاید مال من و تو باشد
میمانیم به امید پاییزی که نه از فاصله خبری باشد نه درد نه جنگ نه فقر نه از هیچ غم
به امید پاییزی که وقتی به آخر رسید جوجه ای از جوجه هایمان کم نشده باشد🍀🌹🙏🏼

ما با احساس زنده هستیم نه با اموال


تصور کن یک روز صبح که از خواب بیدار میشی
ببینی به جز خودت هیچ کس توی دنیا نیست و تو صاحب تمام ثروت زمین هستی
اون روز چه لباسی می پوشی؟
چه طلایی به خودت آویزون می کنی؟
با چه ماشینی گردش می کنی؟
کدوم خونه رو برای زندگی انتخاب می کنی؟
شاید یک نصفه روز از هیجان این همه ثروت به وجد بیای اما کم کم می فهمی حقیقت چیه.
وقتی هیچ کس نیست که احساستو باهاش تقسیم کنی، لباس جدیدتو ببینه.
برای ماشینت ذوق کنه، باهات بیاد گردش، کنارت غذا بخوره، همه این داشته هات برات پوچه .

دیگه رانندگی با وانت یا پورشه برات فرقی نداره...
خونه دو هزار متری با 45 متری برات یکی میشه.

طلای 24 عیار توی گردنت خوشحالت نمی کنه..
همه اسباب شادی هست اما هیچ کدومشون شادت نمی کنه چون کسی نیست که شادیتو باهاش تقسیم کنی.

اون وقته که می بینی چقدر وجود آدم ها با ارزشه چقدر هر چیزی هر چند کوچیک و ناقص با دیگران بزرگ و با ارزشه.
شاید حاضر باشی همه دنیا رو بدی اما دوباره آدم ها کنارت باشند🌺

ما با احساس زنده هستیم نه با اموال.

قدر همدیگه رو بدونیم

مخصوص جمعه

متفاوت ترین روش تنبیه

معلم چینی که اخیرا متوجه شده بود بعضی از شاگردانش سر کلاس تخمه میشکنن. آنها را از کلاس بیرون کرده و 50 کیلو تخمه جلوشون گذاشته گفته باید همشو بخورید

وای-عجب-شکنجه ای**

پدر و مادر


بچه که بودم فکر می کردم پدرها و مادرها مثل ساعت شنی هستند 
، تمام که بشوند برشان می گردانی از نو شروع 
! می شوند 

بعدها فهمیدم پدر ها و مادرها مثل مداد رنگی 
هستند دنیایت را رنگ می کنند و کوچک 
می شوند تا زندگیت را زیبا کنند ... 

کاش زودتر کسی راستش را به من گفته بود ، مانند،پدر چای زندگی ات را که شیرین بکنند، خودشان تمام می شوند.قدر پدر و مادرها رو بیشتر بدونیم، یادی هم بکنیم از پدر و مادرهایی که امروز کنارمون نیستند ...

زیبا ترین نقطه دنیا


هیچ نقطه از دنیا، 
زیبا و آرامتر از 
قلبی که خالی از کینه باشد، 

نیست... 
 .

بالاخره تموم ميشه


 
گاهی دلم می خواهد خودم را بغل کنم!

 

ببرم بخوابانمش!

لحاف را بکشم رویش!

دست ببرم لای موهایش و نوازشش کنم!

حتی برایش لالایی بخوانم،

وسط گریه هایش بگویم:

غصه نخور خودم جان!

درست می شود!درست می شود!

اگر هم نشد به جهنم...

تمام می شود...

بالاخره تمام می شود...!!!

مهربانی

مهربانی دانـــــه ایست
حتی اگر ندانی آنرا ڪجا ڪاشتی
روزی به بار مینشیند
و درختی میشود
و تو در سایه‌ ی آن
خستگی در خواهی آورد!

 

پایان آدمیزاد

 

 
پایان آدمیزاد...نه از دست دادن رفیق است...نه از دست دادن یار.... نه تنهایی!!! آدمی آن هنگام تنها میشود که خدا فراموشش کند.

یک دوست همیشه دوست شماست

یک روز پادشاهی همراه با درباريانش برای شكار به جنگل رفتند.
هوا خيلی گرم بود و تشنگی داشت پادشاه و يارانش را از پا در می آورد.
بعد از ساعتها جستجو جويبار كوچكی ديدند.
پادشاه شاهين شكاريش را به زمين گذاشت، و جام طلایی را در جويبار زد و خواست آب بنوشد اما شاهين به جام زد و آب بر روی زمين ريخت.
برای بار دوم هم همين اتفاق افتاد، پادشاه خيلی عصبانی شد و فكر كرد اگر جلوی شاهين را نگيرم، درباريان خواهند گفت: پادشاه جهانگشا نمی تواند از پس یک شاهين برآيد.
پس اين بار با شمشير به شاهين ضربه ای زد. پس از مرگ شاهين پادشاه مسير آب را دنبال كرد و ديد كه ماری بسيار سمی در آب مرده و آب مسموم است.
او از كشتن شاهين بسيار متاثر گشت.
مجسمه ای طلایی از شاهين ساخت.

بر یکی از بالهايش نوشتند: یک دوست هميشه دوست شماست حتی اگر كارهايش شما را برنجاند.
روی بال ديگرش نوشتند: هر عملی كه از روی خشم باشد محكوم به شكست است.

 

غیر از خدا هیچکس نبود

یکی بود یکی نبود ...
غیر از خدا هیچکس نبود

این کل داستان آفرینش است

این داستان را جدی بگیرید

به غیـر از خـدا هیچکس نیست

پند لقمان

روزی  لقمان به پسرش گفت:

امروز به تو 3 پند می دهم که کامروا شوی.

اول اینکه سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری!
دوم اینکه در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابی!
و سوم اینکه در بهترین کاخها و خانه های جهان زندگی کنی!

پسر لقمان گفت ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم
چطور من می توانم این کارها را انجام دهم؟

لقمان جواب داد:
اگر کمی دیر تر و کمتر غذا بخوری
هر غذایی که میخوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد.

اگر بیشتر کار کنی و کمی دیرتر بخوابی
در هر جا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است.

و اگر با مردم دوستی کنی و درقلب آنها جای گیری
آن گاه بهترین خانه های جهان مال توست

 

هدف و شادی

شاید از هدف هامون دور شدیم
که احساس شادی نمی کنیم
شما چی فکر می کنین؟

لطف خدا

اگہ شما غذا در یخچال خونتون دارید لباس هم بہ تن دارین و یڪ سقف هم بالا سرتون هست و جایے براے خوابیدن دارین پس شما از ۷۵ درصد از ڪل مردم جهان ثروتمند ترے.

اگہ شما الان پول در ڪیفتان هست و ڪمے هم پول خرد دارید تا هرڪجا بخواهید بروید پس شما جزو ۱۸ درصد مردم پولدار دنیا هستین.

اگہ شما زندہ هستین با سلامتے بیشتر از مریضے پس شما نسبت بہ میلیونها آدمے ڪہ طے این هفتہ خواهند مرد لطف بیشترے از
خداوند نصیبتان شدہ.

اگہ شما مے توانید این پیام را براحتے بخوانید و بفهمید شما از ۳ میلیارد انسانے ڪہ در جهان هستند و نمے توانند ببینند و بخوانند یا از مشڪل عقب ماندگے ذهنے رنج مے برند خوشبخت تر هستید.

زندگے-همش-شڪایت-و-غرزدن-و حسرت-خوردن-نیست-زندگے یعنے هزاران دلیل براے شڪرگذارے بہ درگاہ خداوند مهربان و لطیف بودنہ

عشق الهی

مدام تکرار کن
عشق الهی بر همه چیز غلبه می کند،عشق الهی درمان میکند،عشق الهی ترمیم می کند،عشق الهی زنده می کند.
با وجود خدا هیچ چیز نا ممکنی وجود ندارد.چون فقط اوست که به درخواستهای ما پاسخ می دهد.
مشکل شما هر چه که باشد، امتحان محبت است. اگر بتوانید،از راه محبت در این آزمایش پیروز شوید، مسئله ی شما حل خواهد شد اگر نه، آنقدر به درازا خواهد کشید تا از راه محبت، مسئله ی خود را حل کنید. زیرا مشکل شما، مجالی برای تشرف به آیین عشق است.
دعاهایی که کلمه ی " عشق الهی " در آن باشد، یکی از بزرگترین راه حل ها برای برطرف کردن مشکلات شخصی و شغلی و باز شدن درهای توانگری است. وقتی همه چیز قاطی و شلوغ می شود، وقتی فکر می کنید دیگر توان تغییر دادن و درست کردن چیزی را ندارید، فقط آرام بمانید و عشق الهی را به کمک بطلبید و منتظر معجزات بمانید!
این جمله ی جادویی را هرگز فراموش نکنید : " هر کس که با عشق الهی متحد بشود، اندکی از بهشت را در زمین می آفریند
عشق الهی پیروز است و بر همه چیز غلبه می کند و هم اکنون در تک تک امورم متجلی می شود
«آغوش من برای پذیرفتن همهٔ خیر و خوشی و فراوانی کائنات گشوده است

 

هفتاد سال آبرو

در قیامت ، عابدی را دوزخش انداختند
هر چه فریادش، جوابش را نمی پرداختند

داد میزدخوانده‌ام هفتاد سال،هرشب نماز
پس چه شد اینک ثوابِ آن همه راز و نیاز

یک ندا آمد چرا تهمت زدی همسایه ات
تا شود اینگونه حالت، این جهنم خانه ات

گفت من درطول عمرم گر زدم یک تهمتی
ظلم باشد زان بسوزم، ای خدا کن رحمتی
نه
آن ندا گفتا همان کس که زدی تهمت براو
طفلکی هفتاد سال، جمع کرده بودش آبرو

هیچکس بر دیگری برتری ندارد

هیچکس بر دیگری برتری ندارد
مگر به فهم و شعور....
مگر به درک و ادب....
آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از #بالا نگاه کند
و آن هنگامی است که بخواهد
دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند
این انسانیت است...